28 Ocak 2010, 02:56

" Akın Bey bu işten pişman olacaksınız ! "
Son yıllarda yıldızı parlayan işadamı Akın İpek 500 milyon dolar verip Star TV, Milliyet ve Vatan’ı almak üzere. Aydın Özdalga, açık mektup yazarak Akın İpek’i uyarıyor: “ Aman ha, Akın Bey ! Yol yakınken bu işten vazgeç.


AYDIN ÖZDALGA yazıyor


Akın Bey merhaba,

İzninizle, önce sizi bilmeyenlere, sizi biraz tanıtalım. Çünkü bugünlerde en çok merak edilen portrelerden birisiniz.

Akın İpek varlıklı bir ailenin, iyi eğitim almış, mütevazi bir çocuğu. İlle de bir işadamına benzet derseniz, Mehmet Emin Karamehmet’in muhafazakar olanı diyebilirim. Baba işi kağıtçılık ve davetiye basımı. Aile, Türkiye’de davetiye denilince ilk akla gelen Koza Davetiyelerinin sahibi. Zaten grubun adı “ Koza Grubu “ da buradan geliyor.

Türkiye’de genelde 2. kuşak işadamları, baba işini ya batırır, ya da küçültür. Ancak, üniversite eğitimi sonrası işlerin başına geçen Akın İpek, bu genellemeye uymayarak, Koza Grubunun davetiye işini dünyaya açtı ve grubu gerçek bir dev yaptı.

Akın İpek, 5 yıl önce müthiş riskli bir işe soyundu ve kağıt işinden altın işine geçti.
Akın İpek, 2005 yılında yaklaşık 50 milyon dolara, Bergama’daki sorunlu bir altın madenini satın aldı. Bergama riskli bir yatırımdı. Çünkü altın madeni işletmeciliği, ne kendisinin ne de Türkiye’de başkasının bildiği bir işti.

Altın madenliğinde uzman olan Eurogold Ovacık madenini açmış ama pes edip, bir başka altın madencisi Normandy’e satmıştı. Normandy de “ Yandım allah “ deyip işi bırakmak isteyince, devreye Akın İpek girdi.. 45 milyon dolarlık fiyat, böyle bir maden için dünya piyasalarına göre çok uygundu. Üstelik 25 milyon doları peşin, kalanı da bonus kartı gibi 10 taksitte ödenecekti.

İyi de, Akın İpek bu işin altından nasıl kalkacaktı ? Üstelik bir yandan da, “ Doğayı katlediyorlar “ diyen çevreciler ile uğraşacaktı. Ancak akıllı bir işletme ve dünya konjoktürünün lehte gelişmesi ile işleri toplayan Akın İpek, bir yandan da başka yerlerde altın madeni işine girdi. Altın işi kimsenin, hatta Akın İpek’in bile öngörmediği kadar iyi gitti.

Akın İpek aynı yıl, yani 2005 yılında medyaya da küçük bir adım attı. Mehmet Ali Ilıcak’ın kurduğu, ama tutturamadığı Bugün Gazetesini satın aldı. Akın İpek ilk kez medya dünyasının sahne ışıklarına çıkıyordu. Akın İpek hakkında başlayan tartışmalarda, sonunda herkesin aklında kalan ise “ Fettullah Hocacı “ sıfatı oluyordu.

Akın İpek kimine göre, Fettullah Hoca’nın sözünden çıkmayan tam bir müritti. Kimine göre de Akın İpek Fettullah Hoca’ya sempatisi ve saygısı olan, ama asla müriti olmayan muhafazakar bir işadamıydı. Ancak benim araştırmalarıma göre ikinci tez doğru. Yani, karşımızda, kesinlikle ” Öl de öleyim hocam “ diyen bir Fettullah Hoca müriti yok. Akın İpek’e “ Müteyyedin “ demek bile zor. İş hayatında liberal, özel hayatında muhafazakar bir portre ile karşı karşıyayız. Akın İpek için rahatlıkla Muhafazakarlaşan Türkiye’nin yeni işadamı modeli diyebiliriz.

Akın İpek’in Bugün gazetesi başarısız bir yatırım oldu. Kimliksiz ve ruhsuz olan gazete, doğal olarak satmadı ve etkin olamadı. Gazete sürekli zarar etti. Akın İpek’in kendisine güç sağlamayan ve de zarar eden bu gazeteyi niçin yaşattığı uzun zaman anlaşılamadı.

Kamuoyu Akın İpek’i ikinci kez 2008 yılında müthiş tartışmalı bir olayda tanıdı. Ulusalcı çizigide yayın yapan Tuncay Özkan’ın Kanaltürk’ü, her akşam AKP ve Fettullah Hoca aleyhinde yayın yapıyordu.

Ancak Tuncay Özkan’ın hesapsız kitapsız yatırımı, AKP’nin reklamverenler üzerindeki baskısıyla birleşince, Kanaltürk iflas bayrağını çekti. Tuncay Özkan, hem Aydın Doğan, hem de Turgay Ciner ile satış için masaya oturdu. Ancak iki kurt patron da, Tuncay Özkan’a hayalindeki 25 milyon doları vermedi.

Ve 12 mayıs 2008 tarihinde, Türkiye, özellikle de milyonlarca ulusalcı kelimenin tam anlamıyla şok oldu ! İnternet sitelerinde yer alan haberlere göre, Tuncay Özkan, her akşam Fettullah Hoca’ya sallayan Kanaltürk’ü, Fettullah Hocacı diye bilinen Akın İpek satmıştı !!

Herkes şoktaydı.. Tuncay Özkan’ın müritleri “ Yalan, olmaz öyle şey. Tuncay Özkan’ımız kanalımızı asla Fettullah Hocacılara satmaz “ diye feryat ediyordu. Ama akşam Kanaltürk ekranlarına çıkan Tuncay Özkan pişkin bir şekilde satışı doğruluyıp, Akın İpek’i yere göğe sığdıramazken, Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu travmalarından birisi yaşanıyordu.

Akın İpek, artık gazetesi, TV’si ve radyosu olan küçük bir medya grubunun patronuydu. Ancak aradan geçen 18 ayda Akın İpek Kanaltürk’e hiç bir ciddi yatırım yapmadı. Kanaltürk % 1 izlenme payına dahi ulaşamayan küçük ve zarar eden bir kanal olarak kaldı.

Ancak Aydın Doğan’ın malum vergi cezasından sonra, medyada küçülmeye karar vermesi ya da zorunda kalması sonucu, medya piyasası hareketlendi. Akın İpek, 3. kez, hem de bu sefer çok büyük bir satış için yeniden sahneye çıktı. İnternet sitelerinde çıkan haberlere göre, Akın İpek, Star TV, Milliyet ve Vatan gazetesini, almak üzere, Aydın Doğan ile 500 milyon dolara el sıkışmıştı. Bu bedele KDV dahil mi bilinmiyor. Bir de KDV eklenirse, satışın bedeli 590 milyon dolar !

Bu satışta Akın İpek’in para kaynağı ise kendisi. Yani Sabah – ATV olayındaki gibi ballı bir kamu bankası kredisi yok.

Akın İpek’in 5 yıl önce girdiği altın madeni işindeki firması “ Koza Altın İşletmeleri “ şubat ayı başında halka açılıyor. Firmanın değeri, sıkı durun, yaklaşık 2 milyar dolar !! Evet, Akın İpek 5 yıl önce 50 milyon dolara girdiği altın işinde, 5 yıl sonunda koyduğu parayı tam 40’a katladı !

Gel de “ Helal olsun “ deme.

Akın İpek,şubay ayı başında halka açılacak bu firmanın % 30’unu satacak ve buradan gelecek olan tahmini 550 milyon doları, Aydın Doğan’a EFT yapacak....

İşte böyle ilginç bir portre ile karşı karşıyasınız...

Evet Akın Bey, kusura bakmayın sizi biraz beklettim ama, konunun öznesini okuyucuya tanıtmadan da, bu açık mektup işi olmuyor ki...

Akın Bey, lafı hiç uzatmadan minarenin kubbesini koyacağım.

Henüz hala vakit varken, gelin bu işten vazgeçin...

Çünkü, bu kadar başarılı bir iş hayatından sonra, yarattığınız değerlerin büyük bir kısmını heba ediyorsunuz...

100 lira verip, 20 liralık mal alıyorsunuz...

Şapkadan tavşan çıkartan işadamıyken, medyada çırak çıkan işadamları klübünün son üyesi oluyorsunuz....

Belki şimdi bana, “ Sana ne benim zararımdan ? Babamın oğlu musun ? Paramın derdi sana mı düştü ? “ diyebilirsiniz...

Evet, bu işin derdi bana düştü Akın Bey....

Çünkü 25 yıldır çalışanı, 10 yıldırda küçük yatırımcısı olduğum medya sektörünün gelişmesi için, sizin gibi yeni yatırımcıların başarılı olması gerekiyor. Bunun için de, koyduğunuz sermayenin karşılığını almanız lazım. Sizin başarınız, sektörün başarısıdır.Siz başardıkça medyaya yeni sermayeler gelecektir.

Bu nedenle, nasıl ki Turgay Ciner’in medyada işlerinin iyi gitmesi bizi sevindiriyorsa, sizin başarınız da bizi çok ilgilendiriyor...

Bir de, “ Bozkırda yeşil bir yuva, bilgi yuvası. / Orda gönüllere dolar dostluk havası “ var ki, o da bir başka duygusal faktör...

Gelelim “ Niçin çok hatalı bir yatırım yaptığınız “ tezinin açılımına ve alternatif seçeneğe...

Önce şu konuda anlaşalım:

Medyaya kar etmek için mi giriyorsunuz, yoksa güç elde etmek için mi ?

Kar etmek içinse, bu işi hemen unutun gitsin...

Bu alımdan kar değil, sadece inanılmaz bir zarar çıkar.

Bu paketi 500 milyon dolara satın alırsınız, en az 50 milyon dolar yatırım yaparsınız. 2 yılda yaklaşık 100 - 150 milyon dolar işletme zararı yazarsınız. 2 yılda cebinizden yaklaşık 700 milyon dolar çıkınca da, “ yandım allah “ diyerek satmak istersiniz...

Ama, inanın bu pakete 300 milyon dolar veren çıkmaz...

Biliyorum biraz bakkal hesabı gibi oldu.. Gelin bu hesabı biraz açalım.

Star TV’den başlayalım.

Star TV’nin izlenme payı bugün % 8 civarında. Bu oran önümüzdeki dönemde düşecek.

Nereden mi biliyorum ?

Türkiye’deki 4 büyük kanalın payı 20 yıl önce, TV’nin ilk yıllarında % 90’dı. Bugün ise % 50’nin altında. Bu oran her yıl daha da düşecek. Çünkü 15 sene önce 4 büyük kanal, 6 küçük kanal vardı. Bugün ise uydudan yayın yapan 300’e yakın tematik kanal var ve çığ gibi artıyor.. Yabancıları saymıyorum bile.

Yani siz giderek batmakta olan bir “ Genel Kanal “ daha doğrusu “ Dizi Kanalı “ konseptini satın alıyorsunuz. Üstelik son yıllarda sürekli gerilemiş bir kanal olan Star TV’yi.

Yani Star TV’nin izlenme payı sürekli gerileyecek. Gelelim finansa. Star TV bugünkü kalitede bir yayını 100 TL’ye yapıyorsa, size geçince bu maliyet birden 120 olacak. Çünkü o maliyet Doğan Grubu’nun havuz mantığı içinde ulaşılmış minumum değerlerdir. Sizin başka bir binaya taşıdığınız Star TV’nin maliyetlerinin ne kadar arttığını anlamanız için bile 6 ay gerekecek...

Yani giderler artarken, gelirler de dramatik şekilde azalacaktır.

Muhtemeldir ki, pazarlık aşamasında size gösterilen reklam gelirleri gözlerinizi kamaştırmıştır. Dönemsel olarak aylık 15 milyon TL’ye çıkabilen reklam geliri sizi yanıltmasın.

Bu rakamlara Doğan Grubu’nun büyük medya gücünün medya ajansları ve reklamverenler üzerinde acımasızca kullanılmasıyla ulaşılmıştır. Koza grubuna geçen Star TV, aynı ratingi yakalasa dahi, eski reklam gelirinin ancak % 75’ini alır. O da en iyi ihtimalle.

Yani gideri artan, geliri düşen bir kanalın yıllık işletme zararı 50 milyon doları bulacaktır.
Göreceksiniz, satış ertesi tüm yöneticiler kapınıza dayanıp, “ Patron parrraaaaa... “ diyecektir.

Gelelim gazetelere. Milliyet de, Vatan da ciddi şekilde zarar ediyor. Düşünün, Soner Gedik gibi bir maliyeci Zati Sungur bile, elindeki onca şirkete, mali operasyon gücüne rağmen bu zararı bilançolardan saklayamadı. Siz bu müthiş zararla nasıl başa çıkacaksınız ?

Bu zararları daha fazla minimize etmek mümkün değil. Bu zararın daha da artacağına size garanti verebilirim. Çünkü gazetelerin işletme gideri artarken, ( TV kadar olmaz , korkmayın ) reklam geliri de kesin azalacak. Çünkü hızlı ve radikal bir okuyucu profili değişimi ve tiraj kaybı yaşanması kaçınılmaz olacak. Bu da gazetelerin reklam gelirinin ciddi azalması demek.

Sahi, Aydın Doğan neden size Posta’yı satmıyor da, ilk gözağrısı Milliyet ve Vatan’ı satıyor, hiç merak ettiniz mi ?

Siz bakmayın Doğan Grubu’nun “ Çok büyüdük nazara geldik. Biraz küçülelim de, kem gözlerden kurtulalım “ masalına...

Aydın Doğan yıllardır zarar eden Milliyet’ten ve Sabah’ı batırmak için kurduğu ama hala zarar eden Vatan’dan kurtulmak istiyor.Buralarda kar olsa onları ne yapar yapar, yine elinin altında tutardı. Şimdi yanına artık ihtiyacı olmayan Star TV’yi koymuş, müşteri arıyor.

Yani özetle bu alım sonrasında, ne işletmeden kar çıkar, ne de şirket değerlenmesinden kar çıkar...

Umarım ikna olmuşsunuzdur...

Kaliforniya’da altına hucum eden kovboyların bile rüyasında görmediği bir mucizeyi yaratıp, 5 yılda 2 milyar dolarlık bir değer yaratan sizin gibi akıllı bir işadamı bu tabloyu çok rahat görmeli...

Gelelim güç sahibi meselesine. Bence asıl amacınız da bu zaten. Ve de çok doğal..

Ancak burada da, sizi ciddi bir sorun bekliyor...

Star TV’den başlayalım. Star TV’nin tek haber gücü akşamları yaklaşık 45 dakika yayınlanan Ana Haber Bülteni. Gerçi TV haberi gazete kadar etkin değildir, uçar gider ama, görsel ağırlıklı bazı haberler ortalama vatandaşı etkiler. İyi bir bülteni akşamları yaklaşık 3 – 4 milyon kişi izler.

Star Ana Haber en çok izlenen TV haber bülteni. Ekranda Türk halkının en güvendiği TV insanı Uğur Dündar, mutfakta izmirli fırlama Yılmaz Özdil... Haber bülteni net bir şekilde anti AKP ! Umarım bu ekipin sizle çalışmasını beklemiyorsunuz ?

İnanın, Papa Hazretlerinin müslüman olma ihtimali, Uğur Dündar ve Yılmaz Özdil’in sizinle çalışma ihtimalinden çok daha fazla !

Elbette sizle çalışacak adam bulursunuz. Zaten şimdiden bir çok insan kapınızda kuyruk olmuştur bile. Ama hem izlenen, hem de etkin olan popüler bir haber bülteni yapmak çok zordur. Bu iş “ hükümet yalakası “ bülten ya da “ valla billa Ergenekon yoktur “ bülteni yapmaya benzemez..

Yeni bir haber mutfağı, yeni bir ahçı ve yeni bir garson bulacaksınız. Bunları yeni bir haber konsepti içinde eriteceksiniz. Sonra da her akşam hükümete çakan haberlerle relax olmaya alışmış kişilere, “ hadi siz gidin “ deyip, yeni bir izleyici kitlesi yaratacaksınız....

Zor ki, çok zor Akın Bey...

Her pazar öğle vakti ulusalcıları ve laikleri stüdyoya toplayıp, adeta AKP’yi telin mitingi yapan Ruhat Mengi’yi ne yapacaksınız ? Program, o saatlerde rekorlar kırıp ilk 100 program arasında ilk 5’e giriyor ki, böyle bir şey rating tarihinde yok.

Ruhat Mengi mi değişecek, siz mi ?

Boş yere düşünmeyin.. Bu alım olursa, Ruhat Mengi anında Kanal D’ye uçacak...

Yani en büyük parayı verdiğiniz Star TV’den size gelecek medya gücünü yeniden yaratacaksınız.

Gelelim gazetelere...

Aslında medya gücünün en büyüğü gazetelerde ama, alacağınız markalar, hele hele Milliyet o kadar yanlış ki....

Milliyet, Türkiye’deki değişimi algılayamamış, 1980 yılında donmuş kalmış, varlıklı sosyal demokratların ağırlıklı olarak satın aldığı bir gazete. Patron Aydın Doğan değil, gazete içindeki derin Milliyet ve onlara sahip çıkan okuyucu kitlesi. Bir tür Cumhuriyet Gazetesi. Gerçi şimdi gazetenin başında bu işi bilen, önyargısız bir kişi, Tayfun Devecioğlu var ama, o bile çaresiz.

Gazetenin satıldığı açıklanır açıklanmaz, “ Eyvah Fettullah Hocacılar Milliyet’i aldı “ feryatları başlayacak. En geç iki gün içinde, bugün 230.000 civarında olan tirajın 100.000 sınırının altına düşeceğini garanti edebilirim.

Ve hemen ardından gazeteden gelen istifalar, açıklamalar, bina önüne konan siyah çelenkler...
“ Milliyet Okumuyorum, okutmuyorum “ kampanyaları...( Rozetler kesin yapılmıştır bile )

İşi gücü birakıp savunmaya çekileceksiniz, “ Yahu ben Fettullah Hocacı değilim. Tamam, Hocaefendiyi severim, sayarım ama, hepsi bu “ diyeceksiniz. Ama o gürültüde bunlar karambole gidecek. Fettullah Hoca ile özdeşleceksiniz...

Ahmet Çalık bu işi “ Tayyip’in Damatını holdingine müdür yaptı, kamu bankasından ballı krediyi kaptı “ eleştirisi ile geçiştirdi. Ama siz bir anda anti AKP cephesinin hedef tahtasına simge olarak yerleşeceksiniz.

Bu baskı alında tavizler vereceksiniz. Gazete Aydın Doğan’ın olmadığı gibi sizin de olmayacak. Bazı kişiler kendisini attırıp kahraman olmak için acaip yazılar yazacak. Yayınlasan ayrı dert, yayınlamasan ayrı dert.

Gazetede sizin kafanıza yakın tek kişi Taha Akyol.. Gerisi klasik ya da modern Kuvvacı / Ulusalcı / Laik... Bu gazete zaten yönetilemeyen bir gazete, sizden sonra tam anlamıyla zıvanadan çıkacak.

Zaman gazetesinden solcu bir gazete yapmak ne derece mümkünse, Milliyet’ten de sizin kafanızdaki muhafazakar gazeteyi yapmak da o derece mümkün.

Sonuçta Mnilliyet size güç değil, sıkıntı ve itibar kaybı verecektir.

Parasal zararı saymıyorum bile...

Vatan Gazetesine gelince...

Vatan, Aydın Doğan’ın Sabah’ı batırmak için senaryosunu yazıp finanse ettiği, Zafer Mutlu’nun da çektiği bir film. Sonuçta Sabah batmadı ama medya bir gazete kazandı. (Teşekkürler Aydın Bey, teşekkürler Zafer Abi..)

Vatan çok başarılı bir gazete. Zarar ediyor ama, editoryal açıdan müthiş refleks sahibi. 180.000 gibi çok iyi bir tirajı var. Ancak bu başarının temelinde muhalefet var. Ancak bu muhalefet salt AKP’ye karşı değil.. Asker, TÜSİAD, CHP, MHP.. Hata yapan herkese karşı, net ve sert bir muhalefet var...

Bu gazeteyi aldığınızda “ Çocuklar aynen devam edin “ derseniz “ mesele yok. Gerçek patron Zafer Mutlu ve ekibi, bu işi çok dengeli yapacaktır. Ama bu arada hükümete çok sert muhalefet yapan Necati Doğru, Mustafa Mutlu, Ruhat Mengi gibi kalemi sivri isimlere tahammül edebilecek misiniz ? Ya da onlar size tahammül edebilecek mi ?

Burada da sıkıntı var ama, Milliyet’e göre bir cennet...

Akın Bey,

Gördüğünüz gibi sonuçta size 700 milyon dolara mal olacak bir operasyonla, normal bir medya gücü satın alırken, inanılmaz bir sıkıntı ve risk de satın alıyorsunuz...

Yol yakınken, gelin bu işten vazgeçin...

Biliyorum, şimdi içinizden, “ İyi ama, ben son 5 yılda çok büyük paralar kazandım. Havada jetim, denizde yatım, karada son model arabalarım var. Yetmiyor, ben daha çok güç istiyorum, ayıp mı ? “ diyorsunuz...

Zaten ben de medya gücü elde etmeyin demiyorum ki...

Bu gücü pahalı ve sorunlu elde etmeyin diyorum...

Bu gücü daha ucuza ve sorunsuz elde etmenin yolu var...

Nasıl mı ?

Öncelikle, günde 45 dakikalık bir güç için, batmakta olan bir kanal konseptini, “ Dizi kanal “ konseptini satın almaktan vazgeçin. ( Turgay Ciner’e sorun, Kanal 1’de nasıl 150 milyon dolar batırdı, yana yakıla anlatsın size. Yaşasın madenci dayanışması ! )

Kanaltürk anlamsız bir kanal. Satın aldınız ama, ne paraya, ne de insana yatırım yapmadınız. Fatih Karaca doğru bir Medya Grup Başkanı seçimi ama, cephanesi ve ordusu olmayan komutan ne yapsın ? Ortaya çıkan Kanaltürk TV sıkıcı, zarar eden, keçiboynuzu gibi bir kanal. İçindeki tek değer Telegol ekibi. Gerisi çok sıradan.

Kanaltürk’ü hemen haber kanalı yapın. Gereken teknik yatırım en fazla 5 milyon dolar. Bu, işin kolay kısmı. Asıl sorun nasıl bir habercilik, nasıl bir kadro ?

Eğer hükümeti destekleyen bir yayın yapacaksınız, boş yere bu işe de girmeyin. Havada hükümet yalakalığı yapan 11 tane kanal varken 12. yalaka kanalı olmanın ne hükümete, ne de size faydası var.

Tarafsız ve doğru bir konsepte dayalı habercilik yaparsanız, saygın olursunuz, izlenirsiniz ciddi bir güç sahibi olursunuz. Formül çok basit;
Haberde ön yargı yok, olaylara hızlı refleks var / ankaranın gündemi değil, halkın gündemi / izleyenlere “günlük hayatta işe yarar “ haberler sun...

Nasıl bir kadro sorusunun yanıtına gelince...

Bir gerçek var.. Yayıncılık entellektüel bir iş... Nasıl ki solcular ticaretten, hizmetten anlamazsa, sağcılar da yayıncılık gibi entellektüel bir işten anlamaz. Elbette istisnalar var, bu bir genelleme...

Size ve çevrenize aykırı gelse de, bağnazlar hariç solcularla çalışmaya alışın. Şu ana kadar ki medya sicilinizde, personel politikanız 3 ! hem de 2,5 üzerinden...

Eğer doğru yöneticiler seçer, onlara karışmazsanız bu iş olur. Genç kuşakta pırıl pırıl çocuklar var. Yakın çevrenizin taleplerine ve önerilerine kulak tıkayın.

Eminim ki, kimse size “ Bizim yeğeni altın madenine işci al “ dememiştir ama medya şirketleri için; iş, köşe ya da program bekleyen yüzlerce torpil ricası vardır.

Kanaltürk’ü oturtursanız, bu işten ilk 2 yıl az zarar edersiniz ama, ilerleyen yıllarda başabaş kapatırsınız. Bugün TV’yi de spor kanalı yapın. Elinizde bu işi bilen bir ekip var, Telegol ekibi. Bu işin teknik yatırım kısmını Kanaltürk operasyonu içinde çok ucuz maliyetle yaparsınız.

Sürekli haber ve stüdyo programları ile yayını götürürsünüz. Gereksiz yere yabancı maç hakları falan almayın. Ucuz dış kaynaklı programlarla yayına takviye yaparsınız. Erkek mileti işin geyiğine bayılıyor. Koy Ahmet Çakar’ı, sabaha kadar konuşsun. İşletme gideri düşük olacak bu kanal da 2 – 3 yıl içinde başabaş kapatır.

Gelelim gazete işine. Asıl medya gücü burada. Bugün gazetesinden hiç bir şey olmaz.. Ölü doğdu, yoğun bakımda masraf yazıyor. Havaalanlarında bedava dağıtılıp, gazeteyi değersiz kıldınız. Yayın politikası tamamen hükümeti desteklemeye dayalı. İnsan kaynağı çok zayıf. Bu kadar yanlış insan kaynakları politikasını yapmak da ciddi bir başarı.Ne yazık ki, yanlış insanla, yanlış hedefle doğru iş olmuyor. Çok istiyorsanız, “ İlk göz ağrım, nostaljik değeri var “ diyorsanız, devam edin ama, sakın ha “ Bugün atak yapsın “ gazına gelip boş yere para harcamayın.

Yeni gazete çıkartın. Değişen, kentlileşen, muhafazakarlaşan Türkiye’nin liberal gazetesini yaratın. En büyük boşluk ve hızla büyüyecek Pazar burada. 1970’li yılların sonunda, 1980’li yılların başında Güneri Cıvalıoğlu’nun yayınladığı Tercüman gazetesini ne kadar hatırlıyorsunuz bilmiyorum ama, Yavuz Donat’a sorun, o size anlatsın. Aynı çizgiyi bugün yakalayabilirsiniz.

Sakın ha, 2. ya da 3. sınıf insanlarla sadece “ Bizim çevreden “ diye çalışmayın. Bu konuda sicil notunuz kırık, ikmale kaldınız. Doğru insanları, yani yayıncılığı bilenleri bulun. Bu arada Ali Atıf Bir’e kulak verin. Çamur atanlara bakmayın; ilginç bir adam. Teoriyi de, pratiği de, piyasayı da bilir ve sentezler. Yakın çevrenizde yararlanacağız bir kaç kişiden biri.


Zafer Mutlu gazete işini hem editoryal, hem de işletme olarak çok iyi bilir. Onunla anlaşın. Bu işi yapacak ekibe sahip. Güneri Cıvaoğlu ve Yavuz Donat’la hem yazar, hem de danışman olarak anlaşın. Onların akil adamlığı, Zafer Mutlu’nun operasyon gücü ile birleşirse, sizi kimse tutamaz.. Hedefi koyun, kaynağı verin ve gerisine karışmayın.

Türkiye’nin, başta Turgay Ciner’inkiler olmak üzere, bütün gün boş yatan matbaları emrinizde. Diğer ofis yatırımı çok ucuz. En büyük para insan transferine gider. Habertürk gibi alışılmadık, farklı bir gazete, 75 kuruşa rağmen, 200.000 bandını aştıysa, böyle bir gazete çok daha ileri gider. Yeter ki editoryal çizgi sapmasın, gereksiz patronaj müdahaleleri olmasın.

Yani özetlersek, etkin bir haber kanalı ve haber ağırlıklı spor kanalı ve 200.000 bandını aşmış kentli / muhafazakar / liberal saygın bir gazete, size istediğiniz tüm gücü ve keyfi verir.

Böyle bir operasyonun yatırım maliyeti, çoğu gazete, lansman ve insan transferi için olmak üzere, 60 milyon dolar civarında olur. Tüm medyanın 2 yıllık işletme zararı ise, 80 milyon doların altında olur. Yani sermaye çıkışı 2. yıl sonunda 140 milyon dolarda durur. Üstelik bu yapıyı siz kurduğunuz için, muhtemel krizlerde işletme giderini kontrol etmek, çok daha kolay olacaktır.

Bu arada internetle ne kadar ilgilisiniz bilmiyorum ama, asıl fırsat burada. İnternet kullanıcı sayısı nufusun % 30’unu geçti ve hızla artıyor. Haberi internetten alanlar, genç kuşak içinde % 50’yi geçti. Sizin Bugün gazetesi 50.000 satarken, bazı bağımsız haber sitelerinde tek bir haber 60.000 kere okunuyor.Günde 100.000’den fazla insanın girdiği bağımsız haber sitesi sayısı 10’dan fazla.

Bu iş dünyada bitti, gazeteler havlu atmaya başladı. Sıra Türkiye’ye geliyor, siz hala gazete, TV peşindesiniz. Aydın Doğan’a ödeyeceğiniz paranın % 10’u ile Türkiye’nin en çok izlenen haber, spor, gençlik, oyun, kadın, müzik ve arkadaşlık sitelerinden 20 tanesini satın alabilirsiniz. Geçmişi değil, geleceği satın alın. Bu işle ilgilenin. Medyada asıl altın madeni internette.. Neyse bu başka ve uzun bir konu....

Aydın Beye bir kalemde 550 milyon dolar ödeyerek risk satın almak mı, kontrollu şekilde 2 yıl vadede 140 milyon ödeyerek, gerekli medya gücünü yaratmak mı ?

Kesin karardan önce muhakkak Turgay Ciner ile bir görüşün Turgay Bey, bu yolllardan sizden önce geçti.. Hem de çok pahalı bir bedel ödeyerek.. Bu deneyimi paylaşın.

Para da sizin, karar da sizin...

Sevgiler,

AYDIN ÖZDALGA

18982
YORUMLAR
Yorum Ekle

olur...
tamam canım.sen üzme şeker canını.rahat ol.önce alacaktım ama yazını okuyunca vazgeçtim.öpüldün.
11 Mart 2010, 02:13 / akın bey


perinçekin kanalı oldu
aydın doğan üstlerinden starı perinçekin ulusal kanalına benzet diye emir alınca bu emri star yönetimine sunmuştu. O günden sonra star tek yönlü , derin devletçi çizgisinden hiç sapmadı.
08 Mart 2010, 11:44 / deniz


Al sin tabiiki
Alsin tabiiki de. bu adam burayi alsinki devlette dogandan alacagini alsin...

hersey yatirim degil. belki adam elindeki gücün gösterisini yaparak diger güclerinin önünü acmak istiyor...

isletmecilik ayri bi seydir Sayin Özdalga... Ne isletmecilik yapdiniz suana kadar... öyle hersey yazmakla olmuyor... maasallah kitap da yazarsin bu konu üzerine ama bu adam da kendin diyosun batmis bir maden den 40 kat kar etmis... varsin o kirk katin 3 kati buraya harcansin da orada calisanlarda atilmsn
05 Mart 2010, 13:18 / Recep


Yürü ya kulum
Zaten bugünlerde başka türlü para kazanılmıyor, her yol bağdata pardon hoca efendiye çıkıyor.
Aydın Doğanın gazeteleri ve televizyonlarını da alacaklar ki yarının üstüne çıksın yandaşların oranı, polise, askere sokulan yandaşlar gibi medyaya iş dünyasınada bunlar sokulacaklar.
28 Şubat 2010, 12:44 / Asil Kan


dündar ve mengi 2
o ikisi yani felaket telllalları ağızlarını açmasın yeter... tek açıdan programı bitsin.........
28 Şubat 2010, 09:26 / semih hasan


KATILIYORUM
Türkiyede medya dan kar eden tek iş adamı Aydın DOĞAN dır. İkinci si Zaman Gazetesi dir. diğer gurupların kar ettiğine inanmıyorum. Medyada dağıtıtım ağını kuramayan hiç bir gurup kar edemez.Reklam da tabi ayrı bir boyut. Tüsiad ve hükümet bu sektörün en etkin para kaynağı ya hükümete yaslanıp yada tüsiad a yaslnıp yaşayacaksınız.düne kadar aydın bey bu ikiliyi iyi bir şekilde idare etti. ve ve bu gün hükümet yok tüsiad ona yetiyor ama nereye kadar
28 Şubat 2010, 07:30 / muharrem kılıç


Dündar veMengi
eskiden kanaltürkü seyrediyordum satılınca starı izliyorum cünkü gercek habercilik dündarla ve gercek acık oturum menginin onlarsız bir star tv izlenmez alana hayırlı olsun
27 Şubat 2010, 23:24 / mustafa


medya
star tv satılmadı bay panik . görüşmeler sürüyor diyor akın ipek bey. satılsın kanaltürk gücününe güç katar yada zarar eder bunu zaman gösterecek. star satılcakmı satılmıyacakmı bunu en iyi aydın doğan bey bilir.ister satar ister satmaz. star onun bize ne.
27 Şubat 2010, 18:43 / mirza yasinoğlu


hahhah
ammada kanaltürk ü karalıyorsunuz böyle karalama hiç görmedim 1 kere akın ipek bu kanalı satın almasaydı bu kanalında sonuda hbb ve brt (albayrak grubutv ) ve kanal6 gibi kapancaktı tuncay özkan zamanında biz kaç kişiyiz grubuna yayın ve akp ye karşı politika yayınları vardı . şimdi diyorsunuz zarar ediyor. sanki dizimi yayınlıyor sanki .sinema satın alıyor sadece bir de söyleşi. bir kere zarar etse bazıkanallar gibi çalışanlarına para ödeyemez. demekki çalışanlar parasını alıyor
27 Şubat 2010, 18:33 / mirza yasinoğlu


Çok Güzel Bir Mektup
İyi analiz edilmiş güzel bri mektup. Sonuna kadar okudum. Ben Akın İpek olsam böyle bir yazıyı dikkate mutlaka alırdım.
26 Şubat 2010, 04:05 / Ramazan Özdemir


ALIRSINIZ ALIRSINIZ!
Sırtınızı dayamışşınız akpye tabiki alırsınız.Atv yi nasıl aldıysanız hiç mi ders almassınız?Murat demirellerden, cem uzanlardan. 5 sene sonra sizin halinizi görecek bu halk,adınızı kim hatırlıyacak?
24 Şubat 2010, 09:34 / VATANDAŞ


al canım.
yav onları alında azıcık haber dinleyelim........akın ipek=1
TÜRKİYE=1000000000....
23 Şubat 2010, 15:42 / semih hasan


kupon gibi
Olay güncelliğini yitirdi o haber orada sitenin kuponu gibi duruyor.. Sevgiler
22 Şubat 2010, 12:42 / ttand


panik
starın muhafazakar patrona geçmesi sizi baya panikletmiş anlaşılan. Korkunun ecele faydası yok.Muhafazakar kesim kendi sermayaesini hızla oluşturuyor.Yeter ki para olsun.Medyanın %50 si zaten muhafazakar kesimin elinde.Güçlenen sermaye ile zaten istediği zaman medya da daha da güçlenir.Bu gün olmaz yarın olur.Medya da halkın eline geçecek.
20 Şubat 2010, 16:30 / ali çelik


gazeteyialma
Bizlerde okuyucu ve seyirci olarak fetullahçı bilinen kişilerin STAR MİLLİYET VATAN ı almalarından rahatsızız zatan satılma haberleri duyulunca star haber düşmeye başladı satılırsa bizler satılan televizyon ve gazeteleri almıyacağız aydın doğan a yandaş diyen kişiler, hükümete biat edip doğrüyuda yanlışıda savunana yandaş denir ülkede işsizlik 3 milyon açlık sınırı 1500 yoksulluk deniz feneri ülkenin değerli kurumlarının telekom şeker fabrikaları vb gibi tekel işçileri doktorlar eczacılar ayakta
15 Şubat 2010, 11:05 / isimsiz


tekel kırılsın
bir kişinin elinde 4 gazete, 3 telev izyon,birkaç dergi ve internet kanalı olması, o kişinin ülkeyi yönlendirmesi demek. gönlümde tek kişinin 1 televizyonu veya 1 gazetesi olması. ama görülüyor ki, tekelden kurtuluyoruz, fakaaaat yine bir yere bağımlılıktan kurtulamıyoruz.
12 Şubat 2010, 13:45 / cengiz bayraktar


Yorum 3
Yazmayı unuttum. Bu ülkede herkesin bildiği birşey var. İktidar yanlışı ve karşıtı. 2 grup medya var. Aydın Bey'in dediği gibi gerçekten tarafsız, vatansever ve saygılı, biat etmeyen, yılmayan ve en önemlisi seyircisine o kanalda ya da gazetede patron ya da dış güç baskısı olmadığını gösterebilecek bir yayın grubu kurmak ya da var olanı bu hale getirmek, Akın Bey'i ve grubunu Türkiye'de baş tacı yapmaya yetecektir. Gerçekten bunu yapsın gazetesini de alırım, Tv kanalını da sürekli takip ederim.
11 Şubat 2010, 16:35 / İsimsiz


Aydın Doğan ve Para
Devamı...

Can Ataklı bana " Gazetenin yayın politikasını, biz yazarlara yüklemeyin, açıkçası bu mailinizden dolayı üzüntü duydum." gibi bir maille karşılık verdi.

Ama iş işten geçmişti. Artık gazete almıyoruz, babam mynetten bense internetteki haber sitelerinden takip ediyorum. Sonuca geleyim. Aydın Doğan hiçbir zaman paraya doymayacaktır. Eğer ki Başbakan bu ceza konusunu hallettsin bakın en büyük yandaş medya kim olacak. Karaktersiz insanların bu ülkede medya gücünü elinde tutması çok üzücü.
11 Şubat 2010, 16:30 / İsimsiz


Aydın Doğan ve Para
İtiraf edeyim ilk defa bu sitede haber okudum ama böyle güzel bir köşe yazısı hayatımda hiç okumadım. Tebrik ederim sizi.

Aydın Doğan hiçbir zaman paraya doymayacaktır. Aile olarak 7-8 ay önce Vatan gazetesi almayı bıraktık. 2-3 senedir çok iyi takipçisiydik ancak vergi olayından sonra dürüst muhalefet yerine, her şekilde Başbakan'a çakan bir yandaş gazeteyi alamazdık. Bu konu Can Ataklı'ya mail attım. ...Devamı diğer yorumda...
11 Şubat 2010, 16:28 / İsimsiz


zilliyet
aydın doğan birşey kaybetmez.kafasına göre bi hükümet gelince milliyetin sarın yerine zilliyeti ztarı kurar. o herzaman kazanır hiç doymaz
11 Şubat 2010, 14:23 / bysek61


akıllı yatırım
sayın özdalga bu yazınızı çok beyendim ve akşama okusam sıkılmadan okurum bence akın beyin almasını isterim türkiyenin buna ihtiyacı var bazı kesimleri susturmak lazım
11 Şubat 2010, 12:31 / temel karatay


A.İPEK ve T.ÖZKAN mı neye tapıyor ?
Bu Ergenekon davası ile İLİŞKİLENDİRİLEMEZ alan kişi ben oldum... Hakkımda binlerce hakaret içeren asılsız iddiaları yazan İslamcı Medya dahi hakkımda yazılanlara benim talebim olmadan tekzipler ayınladılar bir tanwesine dahi dava açmadın canları sağ olsun ben af ettim ALLAH'ta af etsin dedim.
Şimdi bu ÖZDALGA'nın yazısında bende bir Medya Yöneticisi olarak içinde bulunduğumuz sıkıntıları tatlı tatlı dokundurarak ve imalarda bulunan Aydın'ın yazısını okuyunca aklıma şu geldi
10 Şubat 2010, 01:00 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


A. İPEK T. ÖZKAN dan emin olun daha DİNDAR
ÖZ ; O kadar adam geldi içlerinde senin kadar dik, Mert ve gerçek Cumhuriyetçi Laik yoktu... Hepsi gözümün içine bakıyorduki tutlama talebinde bulunmayayım diye ,sana helal olsun ve senin bu adamların içinde olmayacak kadar bu devleti sevdiğine ikna oldum '' dedi ..
Bende ogün oradan çiktım ve 1 saat sonra iktidar yanlısı ATV haberde Fuat'a BEN ERGENEKONUM dedim... Evet ama Apo ile işbirliği yapan çete mensubu Ergenekoncu değilim ve hiç bir zamanda olmadım ...Ve İddianameden tek
10 Şubat 2010, 00:54 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


A : İ;PEK T: ÖZKAN dan inanın da Cumhuriyetçi
Vede Uğur DÜNDAR'ın dublörü sahte Cumhuriyetçi Tuncay ÖZKAN ile aynı vagonda olmam söz konusu dahi olamaz...
Bu kadar kendimi kaptırmışken ilkez burada sizinle bir sır paylaşacağım yine kıyamet kopacak ama ÖZDALGA'nın bu medya kritiği yazına farkluı bir persfektiften değerlendirmeniz için Savcı Zekeriya ÖZ'ün bana söylediği mini bir anekdot paylaşıyorum.
Sn ÖZ bana şınu dedi Sisi buraya gelen bu iddianamedeki en mert en dik duran kişi sensin PERİNÇEK'ten Paşalara kadar hepsi gözümün içine
10 Şubat 2010, 00:47 / Seyhan SOYLU '' Sisi '


A. İPEK T. ÖZKAN dan daha Cumhuriyetçi olmalı !!
Mesajların bazıları gitti kapandı Sn editör buraları okuyarak yayına alın kafam karıştı ..

ÖZDALGA'nın bu yazısını okuyunca yoruım yapma ihtiyacı duydum... Gerçi Ergenekon İddianamesi sonrasında ne etliye ne sütlüye karıştım sustum. Merak etmeyin korkmadım hatırlayanlar bilir ilk çıktığım gün İktidar yandaşı ATV de çıkıp ben ergenekonum dedim...Yani demirden korkan trene binmez... Gerçi Ergenekon Treni bol konpartmanlı Lüks mevkide şerefsiz ÖCALAN dostları PERİNÇEK ve Y. KÜÇÜK vede
10 Şubat 2010, 00:40 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


A.İPEK T.ÖZKAN dan daha Karaterli !
Yorum 5 ve son
Sorarım size Kim satın almak istemez ?
Çalık mı ? Ciner mi? yoksa Karamehmet mi?
Sn Doğan hasmı Uzan dan Starı almak için değerinin 2. mislini Stara vermedi mi ? Verdi ..
E şimdi Akın İPEK Medya Trösü olmaya hazırlanıyor Mukabele edilmezse zalimin hasmı bizzat Cumhuriyet mi olur Yoksa Özgürlğün bittiği Hurriyet mi ? Bilinmez benim tek bildiğim bir şey var oda Tuncay ÖZKAN gibi sahte laiklik naraları atarak ne cebini doldurur nede ÖZKAN gibi Malborolu Kominist olur.
S. SOYLU
09 Şubat 2010, 23:54 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


A.İPEK Tuncay ÖZKAN dan daha karakterli !
Yorum 4
İskandinav Ülkelerinden alacağı Libor + 1 kağıtları Yazılı Türk Medyasına satarak ve ardından tuvalet,temizlik vs kağıt sektöründe Tekel olmayı düşünüyor olamaz mı?
Bence en büyük olası bu...
Hazır Recep amca Aydın DOĞAN'nın vergi borçlarının seçim arifesi fahiş faiz uygulanmaması ve 2.inci Uzan vakası ile karşı karşıya kalmaması için satmak zorunda kaldığı '' Ademin yasak elması'' pardon :) Doğan elmasının yarısı Milliyet ve Vatan yanında yokmu alan Star Tv hazır satarken
09 Şubat 2010, 23:40 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


A. İpek T. Özkan dan daha karakterli !
Yorum 2 Devamı
Aslında ÖZDALGA'nın köşe yazısındaki dokundurmalardan birçok ders alınabilir.
Sizce Akın İPEK Fethullah GÜLEN'nin intikamını almak için medyadaki Cumhuriyetçi kanadın elindeki yazılı görsel tüm medyayı toplayarak Medyanın yeni Trösü olup laiklik eldenmi gider?
Belkide Sn Tayyip Erdoğan'ın AKP'si oy kaybettiği için medya ayağında bir bacağı eksik kalmasın diye Cem Uzan stratejisi ile CHP ve MHP'yi bombardımana tutmak için İPEK'i Medya Prensi seçmiştir?
Seyhan SOYLU
09 Şubat 2010, 23:04 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


A.İpek T. Özkan dan daha başarılı daha şahsiyetli..
Yorum 1
Sevgili Aydın Özdalga'nın bu makalesini herkes farklı algılaybilir! Bazıları ÖZDALGA'nın Akın İPEK'e kıyak geçip yeni aldığı grupta yer alabilmek için çanak tuttuğunu! Bazıları ÖZDALGA'nın Akın İPEK'in Karacanın Milliyetini,Uzan'nın Star'nı,MUTLU'nun Vatan'nını islamcı sermayeye geçmesinden rahatsız olmuş olup bunları yazdığını düşünebilir...Aslında yazının dikkatli analizi yapıldığında medyanın içinde bulunduğu vahim durumu anlatığı aşikar ortaya çıktığı görülüyor.
Seyhan SOYLU
09 Şubat 2010, 22:49 / Seyhan SOYLU '' Sisi ''


bravo
ancak bu kadar güzel bir gerekçe ile izah yapılabilir ben şirket hissedarı olarak şiddetle desteklerim
08 Şubat 2010, 23:18 / alpay


katılmıyorrum.iyi olur
arkadaşlar.akın bey kaliteli bir iş adamı.vatansever.hayırlı olur.
05 Şubat 2010, 23:03 / mustafaa


yorum
akın ipekten kaç para aldın ve ya beklentin nedir onu acıklarmısın
05 Şubat 2010, 14:24 / hasan aykırı


özdalga nın hedefi ne?
yorum analiz tamam da..özdalga nın hedefi ne? zafer mutlu ve ekibini vatanda tutmaya çalışıyor gibi.neden hep olumsuz yönlerini yazmış? ya olumlu yönler nerede?
star tv yi aydın doğan ne için aldı ise akın ipek de onun için alır. bu kadar basit.
ayrıca özdalga çok emek harcamış..bu belli..ya kendisini yönetici yapmayı istiyor..ben bu işi bilirim medyadan sorumlu beni yapın.düzelteyim. gibisinden..ve zafer mutlu yada kapı aralamak.
bu 2 hedefi kişiseldir bence.
ama akın ipek işini bilir
05 Şubat 2010, 13:14 / mehmet can


kanaltürk ortada?
sayın akın ipek ve ekibi bu işi becereemz.bence.bugün gazetesi ve kanaltürk bir arpa boyu yol almadı.diğer adı geçenler de aynı.aşte kanal 24..işte atv,,pek başarıdan bahhsedilemez.en iiyisi mi aydın bey devam tsin.dvltl zlaşma ylu bulunsn.
05 Şubat 2010, 01:43 / kerim canil


pişman olmaz merak etmeyin
adam işi biliyor.bu kadar iyi para kazanan adama bir gazetecinin akıl vermesi anlaşılır gibi değil.varsa bu kadar süper zekan sende akın ipek gibi ol, ondan sonra konuş
03 Şubat 2010, 16:59 / ahmet ipek


DİNARLI
Akın beyi basından tanıdığımızca mütevazi ve beyfendi bir insan ben bir kardeşi olarak benim Akın beye tvsiyem, aynen Aydın beyin dediği gibi satr tv, Milliyet ve zarar eden Vatan gazetesini almamasıdır. Bugün tv benim tavsiyem belgesel ve spor kanlı olup Kanaltürk'ün ise Prime time da türkçe dublajlı yabancı dizi ve arkasından yerli veya yabancı film yayınlamsıdır. saat 23.00 gibide hafta içi tartışma programı hafta sonu ise talkşov veya gerilim filmi olursa süper olur ve ayrıca iyi bir tanıtım
02 Şubat 2010, 00:20 / Hüseyin


işte yorum...
ben yorum diye, analiz diye buna derim.. bravo sayın özdalga... altına imzamı atıyorum. eğer akın ipek bu alımı yaparsa, sonunda elinde zarar eden çok az etkili bir medya grubu kalır.. altın işinde böylke bir mucize yaratan adam, nasıl bu hatayı yapar. eğer satın alırsa işin içinde başka hesap var demektir...
30 Ocak 2010, 13:34 / serhat


boş bir tahlil
bence isabetsiz.uğur beyin ve ruhat hanımın 24 saattreki izlenme payı starı taşımaz.ben de yapımcıyım.ruhat hanım bzen ilk 5o ye giremiyor.share de çok düşük.aynı saatteki proğramları aşamıyor.uğur beyin başarısı var,ama haberleri geç bitirip reytingde rakiplerini vuruyor.star tv,aydın doğan beyin medyadaki gücüyle bir güç.ama bir bütün olarak.kurtlar vadisi,evlilik proğramı,hatipoğlu hoca,mesut yar,bazı diziler,maçlar ve yıldızıyla bir marka.bozulmadıkça değerlidir.bence yorum taraflı.
29 Ocak 2010, 23:46 / barış


valla helal olsun...
işte internetten beklediğimiz bu... hiç bir gazetyenin yqazamayacğı bilgiler, analizler.. elinize sağlık, süper bir analiz olmuş aydın bey... durmak yok, yazmaya devam...
29 Ocak 2010, 13:15 / semiha ö.


başaramazlar
Almazsa Türkiye için hayırlı olur.Hiç olmazsa önemli bir yayın grubunun yok olması önlenir.Bunlardan hiçbir şey olmaz.Medyadaki durumlarını görüyoruz.
29 Ocak 2010, 13:05 / ercan koçoğlu


profesyoneller başarır
Ahmet Çalık için de aynı düşünceler hakim idi, daha iyi duruma getirdi grubu,
29 Ocak 2010, 09:56 / cemil sarı


Akın bence tanımıyorlar
yıllarca web sitemde medya üzerine habercilik yaptım ama medya patronlarından Akın İpek gibi saygılı dürüst efendi dürüst birine rastlamadım, Akın İpek o kanalı veya gazeteyi alıp adam gibi adam edeceğinden eminim, kimse akın ipeğe çamur veya iftira atmazsın, eleştirilecek biri varsa oda aydın doğandır tv,dergi, gazete, anonim şirketler, fabrikalar bunları aydın doğan nasıl elde etti bunları tartışalım.
29 Ocak 2010, 01:52 / Uydusat24


akın beyi tanımıyorsunuz..
yazılanlara saygı duyuyorum. ama akın beyi tanımıyorsunuz... sandığınız gibi uyanık bir cemaatçi değil akın bry... bence o gerçek bir medya patronu olacak ve onu suçlayanlar utanacak..
28 Ocak 2010, 19:48 / medyacı...


gkk'ya yanıt...
ben neye hazırlık yapacağım ki ? Amacım bu paranın aydın doğanın cebine girip, sonra da çarçur olması yerine, sektöre yatırım olarak girmesi ve ek istihdam yaratması. yoksa bugün varolan istihdam da gidecek. ancak bunu anlayacak kapasiten olduğunu sanmıyorum. elinden gelen adını dahi yazmadan çamur atman... senin gibi sığ insanlar yüzünden medyanın kalitesi artmıyor... senin ne kendine, ne sektöre, ne de ülkene yararın olur... bu kafayla devam et...yolun açık olsun...
28 Ocak 2010, 17:01 / aydın


gkk
Özdalga kendince bir kurgu yapmışsın. Bu doğru veya yanlış.ona birşey demiyorum. Ama birçok yerde AKın beyin dalgasını yalamaktan daha da öteye giden sözleriniz birşeylere hazırlık yaptığınızın göstergesi gibi.....
28 Ocak 2010, 16:41 / gk


eski tv'ciye yanıt...
evet dostum, söyledim. Kendisi hayatta, inanmazsan aç sor. ama Korkmaz bey Mesut Yılmaz'ın gazına gelip 10 lira ile 100 liralık mal almaya kalkınca battı. Sermaye yetersizliği... Kaset sadece süreci hızlandırdı... başka sorunuz ?
28 Ocak 2010, 14:23 / aydın


evet
aydın bey bu görüşlerinizi zamanında korkmaz yiğit e söylemişmiydiniz ( kanal e kanal 6 milliyet gazetesi)
28 Ocak 2010, 13:03 / eski tvci


boşa yorulmuşsun...
aferin evlat, çok güğzel yazmışsın, kalemine sağlık.. kritik ve öneriler yerinde ve tutarlı.. ama boşa vakit harcamışsın.. yazdıklarını anlayacak olsalar, bu kadar hata yapmazlardı. hele şimdi para da bol ki, istediklerini yaparlar, parayı batırırlar. bu işten tek aydın doğan karlı çıkar. tek kazançlarıı aydın doğandan gelecek hayır duası.. tabii o da eğer ederse..
28 Ocak 2010, 12:32 / burhan felek


Tam 12'den..
Sevgili Aydın muhteşem bir yorum yüzde yüz katılıyorum..
28 Ocak 2010, 12:32 / Ayris Dİnçer Ekmekcioğlu


Tebrikler...
Akın İpek eğer ki bu yazıyı okursa ki muhakkak ulaşır ona, kesin inanıyorum ki bu alımdan vazgeçecektir. Ben bile ikna oldum sıradan biri olarak. Harika bir analiz olmuş, tebrikler.
28 Ocak 2010, 11:37 / Aydın


bence almalı
Akın bey normandy gibi devlerin bile kaçtığı bir çok soruna rağmen ve çevrede sizin gibi alma batarsın demelerine rağmen riske girdi ve kazandı. Bence medya büyük bir güç , akın bey çok akıllı bir adam ve liberal demokrat bir çizgide bir medya devi olacaktır.
28 Ocak 2010, 10:57 / ertuğrul aktaş


sana ne yaa...
iyi hoş güzel yaqzmışsın da, sane ne be kardeş.. adam parası ver alıyor... çalışıp da mı kazanmış.. altın madeni bulmuş... ama tespitler doğru... galiba eski solcusun sen...
28 Ocak 2010, 03:21 / salih abi


süperrr..
vaaavvv... süper olmuş aydın bey.. bir şey soracağiım, kaç saatte yazdınız bu analizi ? ben okurken yoruldum.. ama bravo yani...
28 Ocak 2010, 03:03 / selmin

Akın Bey bu işten pişman olacaksınız !
GAZETELERİN 1. SAYFALARI

10.03.2010 
 YAPRAK DOKUMU
 YAPRAK DOKUMU (OZET)
 CANIM AILEM
 UNUTULMAZ
 UGUR DUNDAR'LA STAR HABER
 M.ALI BIRAND'LA KANAL D ANA HABER
 ARKA SOKAKLAR (TKR)
 SPOR GUNDEMI
 SICAK GELISME
 ALI KIRCA ILE ANA HABER
01.03.2010 - 07.03.2010 
  ZAMAN 778.918  
  POSTA 522.763  
  HÜRRİYET 460.747  
  SABAH 365.769  
  HABERTÜRK 286.747  
  MİLLİYET 255.510  
  P.FOTOMAÇ 189.201  
  VATAN 185.953  
  FANATİK 178.879  
  SÖZCÜ 154.995  
5 yıl sonra, Doğan Grubu nerede olacak ?
Yine 1 numara
Daha iyi yerde
Aynı yerde
Daha kötü yerde
Yokolacak
Haber3Group © 2001-2010 Tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tasarım: Haber3Group

açılış sayfam yap | favorilerime ekle | Künye